České kynuté buchty
Ivana
Doba přípravy
56 minut
Obtížnost
     

České kynuté buchty

Nebojte se kynutého těsta
Average: 4.9 (24 votes)

Ingredience

Těsto:
0,5 kg pohrubé mouky
4 vrchovaté lžíce cukru krupice
5 dkg másla
1 žloutek
1 lžička citronové šťávy
1/2 až 3/4 lžičky soli
3 dl mléka
1/2 balíčku vanilkového cukru
sušené droždí na 0,5 kg mouky
Náplň:
35 dkg netučného tvarohu ve vaničce (ve videu dávám 50, ale to je zbytečně moc)
1 vejce
3 lžičky vanilkového pudinkového prášku
cukr krupice podle chuti
Reklama

Postup přípravy

těsto:
Všechny suroviny na těsto smícháme dohromady, přilijeme rozpuštěné máslo, vlažné mléko a hnětačem dobře propracujeme. Těsto trochu posypeme moukou, přikryjeme utěrkou a dáme na teplé místo vykynout.
Tvarohovou náplň si připravíme těsně před zpracováním buchet, protože tam bude sníh z bílku.

Suroviny na náplň rozmícháme, ale pozor přidejte jenom žloutek a nakonec vmíchejte sníh z bílku.
Náplň:
Dobře vykynuté těsto si rozdělíme na velké kousky, podle toho jak chce mít velké buchty. Těsto si podsypáváme a kousky těsta rozválíme, nebo roztáhneme prsty. Do každé placičky dáme tvaroh a těsto uzavřeme. Pokládáme do máslem vymazaného pekáčku spojem dolů a každou buchtu potíráme máslem aby se k sobě nepřilepily. Nakonec všechny buchty omastíme i nahoře.
Já jsem je dávala do pekáčku  29x17 cm a určitě použijte větší, protože prostřední buchty byly zmáčklé.
Pečeme v předehřáté troubě na 170 st. asi 5 minut a potom snížíme na 150-160 st. Během pečení si můžeme na vrch buchet dát alobal. Pečeme cca 30 – 35 minut.
Hotové vyklopíme na vál a necháme trochu vychladnout.
Buchty jsou opravdu měkoučké i druhý den.

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

Reklama
Nepřihlášený (neověřeno)
7. 11. 2013 07:49:42

Buchty jsou výborné, včera ve 22.00 hod jsem je vyndala z trouby a ráno v 6.00 tam zbyly 3ks.
Děkuji
Výborné!!!!!

Tia (neověřeno)
31. 10. 2013 19:21:01

Dobrý večer, prave som skusila tvarohové a makové buchty z tohoto cesta je uplne krásne nadýchané. S tými tvarohovými som mala tiez problem ten ze sa mi tvaroh vpil do cesta ale tie makove nemaju chybu. Cesto len odporučam. Chcem sa este spýtat mohla by som toto cesto pouzit ako zaklad k vianočnému štedráku?
ďakujem
Tia

Ivucha (neověřeno)
8. 10. 2013 19:53:27

Díky za tenhle recept! Tyhle stránky nikdy nezklamou a díky Vám, paní Ivano, jsou moje začátky o něco snažší :-)

Nepřihlášený (neověřeno)
23. 9. 2013 14:57:43

Mazat buchty vodou jsem ještě neslyšela to je blbost jak píše p.Ivana ne je moc upéct před pečením mazat máslem nebo sádlem a po upečení taktéž ale vodou určitě ne Věra

Lena (neověřeno)
22. 9. 2013 21:36:06

Po upečení pomažte na povrchu buchty vodou , normálně peroutkou pomažte vodou a buchty budou jak pápěří i do dalšího dne a třeba i další dny.

Lena (neověřeno)
22. 9. 2013 21:24:54

Aby se tvaroh nevpíjel do těsta tak dávám na 1/2 kg tvarohu jednu vrchovátou malou lžíčku bramborového škrobu .Těsto zadělávám ručním hnětáčem stejným jaký používá paní autorka tohoto receptu .

Lena (neověřeno)
22. 9. 2013 20:48:32

Tento recept je záručeně dobrý na buchty, koláče , záviny .Mám stejný a už léta peču jen z tohohle receptu.Z poloviny těsta udělám koláč na plech s jablkama , švestkama nebo tvarohem / na způsob frgalu jen to dělám na celý plech/ a z druhé poloviny udělám ty buchty do pekáčku .Je to opravdu moc dobrý recept.

Nepřihlášený (neověřeno)
14. 9. 2013 17:55:53

Určitě šly, už jsem je se švestkami párkrát dělala a byli vynikající ;-) teď zrovinka jedny slíváčky peču :-)

Kristy (neověřeno)
12. 9. 2013 12:24:34

Šly by tyto buchty podle tohoto receptu naplnit i švestkami?

Nepřihlášený (neověřeno)
10. 6. 2013 15:07:43

dobrý den, taky jsem s kynutím dříve zápasila, ale pak mi někdo poradil šupnout mísu s těstem přikrytou utěrku do mikrovlnky, zapnout na dvacet vteřin a nechat kynout tam, a za půl hoďky zopakovat a musím říct, že od té mám vždy za hoďku vykynuto jedna báseň... zkuste :-) zdraví Andy

Renata (neověřeno)
3. 6. 2013 23:39:52

Dobrý den,
prosím o radu, vždy, když dělám tvarohové buchty tak se mi po upečení tvaroh vsákne do těsta a buchty jsou téměř prázdné. Můžete mi prosím poradit co dělám špatně? Děkuji

ivana.m
13. 4. 2013 07:53:54

Dobrý den paní Dášo, tak opravdu na ty Holašovické nedám dopustit a teď jsem je pekla hasičům :-) mě se ten vnitřek nevydouvá a myslím že je to tím, že jak mám to závaží zabalené v hadříku, tak HOIDNĚ, HODNĚ zatlačím a to kolečko, tedy ten vytlačený vnitřek je hodně NÍZKÝ a téměř se nemá co vzedmout. Fakt to je snad milimetr těsta. Nikdy mě to skleničkou tak nešlo, protože jsem se bála hodně přitlačit. Takže v tom asi bude problém zvedání středu koláčků.
Jinak ten receptík o kterém píšete, nemám.
Přeji hezký víkend. Ivana M

Dagmar (neověřeno)
13. 4. 2013 00:45:33

Paní Ivanko, mám prosbu: Kdysi jsem ochutnala strašně dobré tlačené koláče. Těsto jako na Moravské koláče, vytlačený dolík, naplněné tvarohem..Po upečení se prý omočily v rozpuštěném másle. Byly skutečně moc dobré, pekly se v našich pekárnách a dodávaly do Rakouska. Nemáte nějaký takový recept?
Ještě bych se ráda zeptala, kde dělám chybu. Když peču tlačené koláče, dolík naplněný nádivkou se zvedne a nádivka vytéká. Protože to takto neumím, raději naplněné koláče zabalím, potřu vejcem, udělám dolíček nahoře, vložím kousek domácí tvrdší marmelády a posypu drobenkou. Jsou pěkné, i dobré, ale ráda bych se naučila právě ty tlačené, jaké pečete vy (dolík děláte závažíčkem tzv. kvichtem), avizovala jste, že rcp není váš, získala jste jej z pořadu kluci v akci a dělala je jako svatební. Díky za radu!

ivana.m
8. 4. 2013 16:50:10

No tam záleží na tom, jak je zvrchu upečete, to určitě. Já je dělám světlejší a tudíž jsou měkčí.Samozřejmě je také omastím, ale tak nějak normálně. To bude určitě tím opečením kůrky. Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
7. 4. 2013 22:29:39

Jsou tvrdé zvenku. Babička tvrdí, že jsme je málo mazali máslem. Prý mají obrazně plavat :). Tak snad příště

ivana.m
7. 4. 2013 18:28:56

Dobrý den paní Andreo a to jemáte tvrdší vevnitřku? Jestli je máte napovrchu, tak jsou hodně upečené. Během pečení je nemažu. Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
7. 4. 2013 09:36:27

Dobrý den, paní Ivano, zkoušela jsem péct podle vás buchty jsou výborné jen jsou trochu tvrdší. Nevím čí to je? Mažete máslem buchty i v průběhu pečení? Díky za radu. Andrea Krupková

Hanča (neověřeno)
31. 3. 2013 18:53:57

Tak tyto buchty jsou naprosto dokonalé!!!! Mají obrovský úspěch!! Nikdy jsem z kynutého těsta moc nepekla, ale od teď tomu bude asi jinak. :-) Děkuji za vaše recepty, zatím se mi podle nich vše podařilo. Krásné Velikonoce a mějte se hezky. Hanča

ivana.m
24. 3. 2013 21:32:06

Dobrý večer pane Vladimíre. Díky za milý příspěvek :-) Já si moc dobře pamatuji a kupovala jsem kvasnice, které prodavačka krájela z takového velkého kusu, ale teď jsem opravdu zpohodlněla a už nepoužívám ani v kostce, ale mám doma sušené. A už dlouho jsem takhle jak píšete neviděla kvasnice prodávat :-) Zdraví Ivana M :-)

Vladimír (neověřeno)
24. 3. 2013 13:58:22

Dobrý den,
jsem obdivovatelem Vašich stránek,podle me nejlepší recepty na internetu,vše se vždy podařilo a způsob,jak to vy ukazujete ve videiich snad nejde udelat špatne,díky vám.Ke kynutému testu jen malá připomínka,kdo máte možnost koupit klasické kvasnice,ale ne ty v kostkách co se ted bežne prodávají ,ale takové jako kdysi,co se rozvažovali,tak neváhejte, je to neco uplne jiného,já sám nakupuji v naší pekárně,chutove výrazne lepší.

ivana.m
14. 3. 2013 15:00:16

Tedy, také kroutím hlavou a nevím proč. Kdyby se Vám to stalo jednou, tak stane se. Jinak souhlas s děvčaty.
A k tomu mixeru, bych řekla, že to je hnětač na těsto a vysoké obrátky nemá.Opravdu to pročtěte co píší děvčata, jestli si neuvědomíte, že jste to tak udělala Obrázek odebrán. Ivana M

Olga (neověřeno)
14. 3. 2013 12:57:51

...mňa len tak napadlo, nemala si náhodou staré droždie? Aj to by mohlo spôsobiť, ze cesto nekysne.

jestli můžu.....pořád přemýšlím, čím to může být, jedině, jak to popisujete..mléko, máslo musí být teplé, ne horké, ale teplé...píšete ani ne vlažné....to je málo....dále otázka droždí,promíchat s moukou. A nakonec mě napadá ten hnětač,,,zkuste jen vařečku, promíchávat a nadzvedávat od spoda.
Těstu nedělají dobře rychlé otáčky..Držím palce!!

Nepřihlášený (neověřeno)
14. 3. 2013 11:01:39

Pekny den.nevim kde delam chybu,ale uz na vanoce sem chtela delat vanocku a nic,asi 3krat sem ji zkousela a nic,tak sem si rikala zkusim tyhle buchty a co se stalo?testo nekyne..vse sem dala podle videu.ale vubec nevim,kde delam,chybu,promcham to vareckou pak to delam tym mixerem co vy..a nic..uz nevim,co a jak.mleko a maslo neni teplne jen odrazene,ani ne vlazne..vajicko neni studene hned vyndane z lednice..nevim,poradte mi,kde se muze delat chyba.mam to i v teple blizko topeni.ted sem to dala na topeni,tak uvidime,ale uz je to vic jak pul hodina,tak snad to vykyne..

ivana.m
7. 3. 2013 19:12:30

Patricie také zdravím :-) No já bych klidně udělala borůvkové, ale všechny ty náplně v buchtách jsou sladké, tak přemýšlím jestli by to nechtělo ty borůvky malinko osladit, ale jenom trochu, nebo potom pocukrovat buchty. :-) Ivana M

ivana.m
4. 2. 2013 07:31:33

Dobrý den martino, určitě můžete použít čerstvé droždí :-) To já jsem si teď zvykla pracovat se sušeným, které déle vydrží. Ivana M

ivana.m
4. 2. 2013 07:31:31

Dobrý den martino, určitě můžete použít čerstvé droždí :-) To já jsem si teď zvykla pracovat se sušeným, které déle vydrží. Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
3. 2. 2013 22:30:46

Dobrý večer Ivanko,
chtěla jsem se zeptat, zda mohu místo sušeného droždí použít klasické?
Děkuji a přeji hezký zbytek večera.
Martina

NepřihlášenýMarie (neověřeno)
3. 2. 2013 18:45:04

Ivanko nezlobte se, ještě jednou. Z těsta na holašovické koláčky pečete velké koláče?Já totiž ty maličké nerada peču. Ještě jednou děkuji. Marie

ivana.m
3. 2. 2013 16:03:51

Dobrý den paní Marie, já jsem to nezkoušela, ale určitě to půjde :-) Já teď dělám koláče z těsta na Holašoviské koláčky, ty jsou fakt luxusní :-) Ivana M

NepřihlášenýMarie (neověřeno)
3. 2. 2013 13:24:28

Dobrý den,paní Ivanko,zkoušela jste z tohoto těsta upéct taky koláč? Kdybych třeba upekla pár buchet i koláč. možná to zkusím. Jinak tyto videa pravidelně sleduji a moc se mě líbí. Jste opravdu dobrá. Marie

Nepřihlášený (neověřeno)
1. 2. 2013 09:24:48

Chci se vás ještě zeptat, myslíte si, že by to těsto mohlo jít i na buchtičky se šodo?? Nebo se to těsto něčím liší? Děkuji :-)

ivana.m
31. 1. 2013 20:01:01

Dobrý večer, někdo dělá jenom z hladké to máte pravdu :-) Zkuste, ale hladká má jinou strukturu, takže možná ty tekuté ingredience budete muset dát trochu jinak :-) Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
31. 1. 2013 18:54:23

Dobrý den, dnes jsem poprvé zkusila podle Vás upéct buchty. Jsou luxusní, jen mi tam pořád nějak nesedí ta polohrubá mouka. Co když je udělám z hladké? Koláče se přeci taky dělají z hladké mouky. Moc Vám děkuji.

Nepřihlášený (neověřeno)
19. 1. 2013 15:43:09

Moc Vám děkuji za ty nejůžasněší buchty, které mi připoměli mé dětství.Stejné buchty dělávala i moje milovaná kmotřička od který jsem už recept nestihla převzít.Můj přítel sladká jídla nemusí, ale nad těmi Vašemi super buchtami se rozplíval stejně jako ony na jazyku.Také bych Vám chtěla moc poděkovat za Vaše stránky a hlavně za videorecepty, které mi hodně pomohli a určitě pomáhají i ostatním (ne)kuchařům jako jsem já.
Přeji Vám mnoho úspěchů v kuchyni, spousty dalších receptů a hlavně hodně novích kuchařů který se nebojí zkusit něco nového.

Anička

Aničko, máte sušené droždí, takže žádný kvásek si nemusíte připravovat, sušené droždí jen zamícháte do mouky,,,,,,,tak jak je to v receptu....

Nepřihlášený (neověřeno)
18. 1. 2013 15:15:02

Dobrý den,

dneska budu poprvé péct tyto buchty a nemám s tím vůbec žádné skušenosti.Tak nevím jestli si mám nejdříve udělat kvásek a nebo jestli mám postupovat podle Vašeho video receptu.(kvasnice mám sušené).

Prosím o radu a předem děkuji za odpověd
Anička

Nepřihlášený (neověřeno)
7. 1. 2013 19:07:41

Naprosto famozní :-) teď jsem dopekla a už máme dvě v sobě :-) opravdu jsme spokojeni :-) a kila pujdou zase nahoru :-) děkuji moc za super recept :-)

Přidat komentář

Omezené HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.