Francouzské brambory
Ivana
Doba přípravy
88 minut
Obtížnost

Francouzské brambory

Francouzské brambory
Average: 4.8 (8 votes)

Ingredience

1 kg vařených brambor ( můžou být lehce nedovařené)
20 dkg cibule
1 větší kyselá okurka
25 dkg uzené krkovičky ( budete-li dávat uzený bůček, dejte MÉNĚ sádla)
10 dkg sádla
3 vejce
sůl a pepř podle chuti
Reklama

Postup přípravy

Cibulku nakrájíme na kostičky a na sádle jí necháme zesklovatět. Brambory nakrájíme na plátky nebo na kostičky, okurku nastrouháme nahrubo, maso nakrájíme na kousky a vše smícháme dohromady. Nezapomeneme osolit a opepřit. Dáme do pekáčku , který už nevymazáváme a zalijeme rozšlehanými, osolenými vejci.

Pečeme na 180 - 200 st. až budou vejce propečená a brambory opečené.
Určitě nakrmíme 4 jedlíky.

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

Reklama
janaS. (neověřeno)
8. 11. 2010 14:28:50

In reply to by janaS. (neověřeno)

A pokud by se vám chtělo, napište recept, jak a s čím děláte zapékané brambory vy, sbírám totiž recepty.
Pěkný den.

Dobrý den do Francie, mě by taky zajímalo, proč se některé potraviny jmenují všelijak. U nás v obchodě třeba prodáváme MYSLIVECKÝ salám a určitě není z myslivce nebo RADEGAST salám a to je značka piva a z piva určitě není. ;-) Tak jako MAĎARSKÝ salám taky nevozíme z Maďarska apod. ;-)

Dobrý den paní Marie, prostě takhle je to tady v Česku zajeté a asi by se divili i v jiných zemích po kterých máme my Češi pojmenovaná jídla, ale prostě takhle to je známé a spíš než zapečené brambory, hledá někdo ty Francouzské. Já myslím že to není taková tragédie, jsou horší věci ne? Ivana M

marie-christine (neověřeno)
8. 11. 2010 13:50:40

Tak ja nevim od kud to mate ten recept ale to jse vubec ve francii nedela. ve francii jse nic nedela na sadle tady jse vari na masle nebo na olivovi olej. Vim ocem mluvim ja jsem francouska.0 Ja kdys vidim ze je tam nazev francousky a to neexisyuje u nas. je to skoda

Wendy (neověřeno)
25. 10. 2010 01:36:03

Jana V. - mně se zase nedostává škvarků, dají se dát do spousty jídel, např. brambor. placky, bramboráky, bramborák kynutý peč. v troubě, lepenice, polévky (zelná, dršťková, gulášová, hrachová, česnečka, atd.)a třeba pod míchaná vajíčka a vůbec, škvarky jdou dát skoro všude...

dobrý den, jen jsem Vám chtěla poradit.. pracuji v domácích potřebách a mohu vám doporučit TITANOVÉ nádobí je dražší ale vyplatí se to... nebo také dobrá investice je pánev s keramickým povrchem!!!!!!! :D hodně zdaru

Dobrý den, já je mám na indukci. Oni se asi déle na elektřině , tedy na obyčejném sporáku déle rozeřívají, protože jsou masivní, ale vaření s nimi je paráda. A odkazy na webové stránky sem prosím Vás nedávejte :-) Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
29. 9. 2010 12:08:00

mňam, vypadá to dobře, na čem prosím smažíte? mám v plánu si koupit titanové pánve domů ale nevím jestli to má vůbec cenu, protože jsou docela drahé.

Pani Jano,
pokud Vám zbývají škvarky můžu Vám doporučit výbornou škvarkovou pomazánku, kterou dělavala už i moje babička.
Škvarky pomelete na masovém strojku, přidáte najemno postrouhanou kyselou okurku, hořčici, najemno nakrájené uvařené vajíčko, sůl, pepř a dobře promícháte.
Je opravdu výborná, můžete ji i nějaký den skladovat v lednici. Výborně chutná s čerstvým chlebem.
Přeji hezký den Hana K.

JanaV. (neověřeno)
6. 9. 2010 13:15:45

In reply to by Roman (neověřeno)

Od chvíle,co mám domácí pekárnu škvařím sádlo jak na běžícím pásu :-), sádlo je super věc, jenom se škvarkami mám trochu problém, dost mi zbývají a škvarkové placky se u nás moc nejedí :-(... nebo spíš bych potřebovala recept na nějaké, které budou křehké ještě i druhý den, ty co mám já, jsou druhý den trochu gumové :-(... ale snad se k tomu jednou dopracuji :-), každopádně, kdo nadává na sádlo, neví co je dobré. Hezký den Jana V.

Přesně tak. Stačí koupit sádlo v řeznictví, nakrájet na kostičky, podlít lehce vodou, vyškvařit a kromě sádla na vaření máte i úžasný škvarečky. Aspoň tak to dělám já. :D

Irena (neověřeno)
25. 5. 2010 18:40:06

Tento receptík je opravdu skvělý,všem nám moc chutnal.,a nechápu některé lidi proč se diví že se ještě používá sádlo,má babička ho také celý život používala já ho sice moc nepoužívám ale když je v receptu psáno sádlo tak ho prostě použiji.

Zdenda (neověřeno)
3. 8. 2009 19:30:41

Vaše recepty jsou važne skvělé, pro mne jako mladého člověka, co se snaží naučit aspoň trochu vařit je to dobra pomoc.
Dekuji

Zdenka (neověřeno)
29. 7. 2009 18:17:35

Brambory podle vas byli vynkajici, doporucila jsem vasi stranku kamaradkam, jdu nyni delat vas zakusek z tvarohu :-) Uz se nemuzeme s detmi dockat na vysledek :-) Jste NEJ!!

Zdenka (neověřeno)
26. 7. 2009 13:04:57

Dobry den, diky vasemu skvele vypadajicimu receptu uz varim :-) Skoda, ze jsem na vasi stranku prisla az dnes, usnadnila bych si trapeni co kazdy den varit, diky vam za vasi praci. :-) Zdravi Zdenka

Wendy (neověřeno)
22. 4. 2009 00:22:09

Souhlasím, spoustu věcí odborníci zatracovali a teď se k nim vracejí, protože nové výzkumy něco změnily .... někdy o 180°.
Chce to nenechat se "zblbnout" a používat vlastní rozum.

janaS. (neověřeno)
21. 4. 2009 19:16:15

Zdravím všechny. Řekla bych, že francouzské brambory jsou jako guláš - existuje spousta receptů a ingrediencí a je na každém, jestli vyzkouší třeba změnu. :-)
Já jsem poskládala do pekáčku, zalila a zapekla, ale s prominutím to pro mě bylo trochu suché. Pak jsem vyzkoušela recept švagrové, který ale není nový, jenže pro mě před mnoha lety byl.
Osmažím cibulku - kdo chce, i uzený špek, trochu i nakrájený párek nebo kdo co má rád, pak to vliju na brambory do pekáčku, ZAMÍCHÁM, nechám opéct v troubě a po chvíli zaliju vajíčkama s mlékem, občas promíchám. Nakonec posypu sýrem. Připadá mi to tím promícháváním nějak víc šťavnatější a rovnoměrněji upečené.
Zeleninu nedávám žádnou, ale nemusí to být špatné..
Zdraví Jana S. ( Janina S. )

HankaP (neověřeno)
21. 4. 2009 10:28:06

Francouzské brambory jsem dělala v sobotu, teprve dneska jsem koukla do receptů, abych zjistila, jak to kdo dělá.
S kyselou okurkou dovnitř to neznám, znám jen kyselou okurku k tomu.
Asi to bude dobré.
Já nešpiním moc nádobí, rovnou na pekáčku, kde je budou brambory péct, tak osmažím cibuli,/někdy i kousek pórku, brokolice, kukuřici/ nakrájenou mrkev nadrobno, pak přidám trochu mraženého hrášku, ten se nemusí dělat dlouho, protože se ještě bude péct s bramborama. Přidám nakrájené uzené, nakrájené brambory. Vejce rozmíchám se solí a trochou pepře asi s 2 deci mléka.Dám do trouby.
Vím, že někdo dává i vařená vejce, jedla jsem a je to dobré.Někdy před dopečením posypu sýrem.

hugo (neověřeno)
20. 4. 2009 05:55:26

U nás se dělají Francouzské brambory tak, že vychladlé vařené brambory nakrájím na kousky, osmažím s pokrájenám párkem a pak přidám vajíčko, pepř a ještě posmažím. Podávám s kys. okurkou. Je to bleskové. Manželka předem zesklovatí cibulku s tím párkem a pak teprve přidá brambory, ale já mám radší, když jsou ty brambory připečené a cibuli moc nemusím.

hugo (neověřeno)
20. 4. 2009 05:49:06

To je stejné, jak teď někteří propagují mořskou sůl. Ta se dělá v Itálii ze Středozemního moře, plného splašků z celé Evropy a někteří zavrhují normální sůl z pravěkých moří, kde žádné splašky nebyly. Jen se divím, jak rádi někteří naletí na kecy prodejců.

Dobrý večer Martino, to uzené maso má tu chuť toho uzení, ale dříve když nebylo, tak jsme si koupili nějaký točený salám (nebo měkký) a ten jsme nakrájený opekly na pánvi a trochu na sádle, to chytne taky dobrou chuť a já znám lidi, kteří to mají rádi se salámeme a nejí uzené maso. Takhle se můžou udělat i zapečené těstoviny. Tak ať se daří. Zdraví Ivana M

Martina (neověřeno)
8. 3. 2009 19:21:43

Dobry den,
Vase stranky jsou skvele a urcite se pokusim varit podle Vasich recpetu.
Mam dotaz ohledne toho uzeneho masa. Ziji v zahranici a tady uzeny neexistuje. Jakym jinym masem by se to dala nahradit a nebo jake maso koupit a jak ho umpravit?
Dekuji a jen tak dal.

Jarmila (neověřeno)
8. 3. 2009 10:49:42

Moje babička, když dosmažila řízky (tenkrát ještě ve velkém litinovém pekáči), vždy vypila zbylé sádlo i s tou opečenou strouhankou. Zemřela tři dny před svými 104. narozeninami. Všechno to "zdravé" stravování a "bio" je humbuk a prostředek na tahání peněz z lidí. Základem všeho je rovnováha, rozmanitost a umírněnost. A to týká i vegetariánů.

janinabliz (neověřeno)
3. 3. 2009 13:59:51

Dobrý den Ivanko tak jsem dneska dělala vaše francouzské brambory a byly vynikající,já s manželem už jsme si pošmákli,ještě uvidíme naše malinká až se probudí,ale určitě jí taky budou chutnat má ráda všechno zapečený,dík za super receptík,chutnají trošku jinak než naše francouzské brambory,ale to bude tou okurkou,ale mám zařazené v receptech i ty vaše,moc nám chutnaly,s pozdravem Jana

Jitka (neověřeno)
3. 3. 2009 11:22:17

Sádlo je jak známo přírodní produkt se kterým se lidský organismus (také přírodní) vyrovná daleko lépe než kupříkladu s Ramou,Perlou atd.,mimojiné se tak snadno nepřepaluje jako olej. Zamyslete se nad svým postojem ke stravě.

Dobré Jitro paní Janino, s tím vařeným vajíčkem nám to taky chutná, tedy nedělala jsem s ním klasické fr. brambory, ale taky zapečené a má to něco do sebe.
Já tu pekárnu nemám, protože si zatím myslím že není tolik děvčat co jí mají a tak všechno dělám klasicky. Přeji hezký den. Ivana M

janinabliz (neověřeno)
2. 3. 2009 21:52:45

Dobrý den,paní Ivanko,moc Vás zdravím,dneska jsem našla váš receptík na francouzský brambory a hned zítra ho chci vyzkoušet,taky už dělám fr.brambory dlouho,ale dělám je z uzeninou a s vařeným vajíčkem a pak zaliju vajíčkem s mlékem,tak chci vyzkoušet váš receptík,určitě to bude mňamka s tou krkovičkou a díky vám jsem začala používat sádlo i na pečení,dřív jsme jenom mazali na chleba a fakt to dá jídlu lepší chuť,teď jsem zkoušela dělat škvarky v domácí pekárně a je to velký ulehčení,nemusí se nic míchat,nic není zaprskanýho,jsem moc spokojená.Těším se na vaše další recepty,s pozdravem Jana.

Daniela H. (neověřeno)
2. 3. 2009 21:31:21

Děvčata vzpomínám si, že asi před 15 lety byl veliký humbuk kolem mléka,jak je nezdravé a tak nějak to úplně vyšumělo do ztracena. Vždycky se najde nějaký blb, který úplně bezhlavě něco zavrhuje, nebo zase naopak propaguje a nemá to ničím podložené. Nejlepší je všeho s Mírou-nebo s někým jiným . Ahoj Daniela

Věrka.Věrka (neověřeno)
2. 3. 2009 15:26:38

I mě ten příspěvek o sádle moc pobavil, naši prarodiče jenom vařili na sádle,moje babička měla pleť jak dětskou prdelku,protože nebyly žádné drahé krémy atd.,zkrátka sádlo a basta.Můj není na nějaká moc tučná jídla,ale kýbl sádla si kupujeme každý rok od soukromníků,jejda, takový chlebíček doma upečený,sádlo,na to horčici a natvrdo vejce,to je prostě s u p e r bašta.Zkrátka, když chcete mít chutné jídlo,koupíte drahé maso, tak to přece nesprčím nějakým margarinem. Tak ahoj

Maruška (neověřeno)
2. 3. 2009 13:11:15

Jasně,sádlo a máslo lepší než všechny margariny ale nic se nesmí přehánět.Moje babičky a mamka ničím jiným nemastily a dožily se 94,9o,96 a 98 let celý život dřely a vtom je ten kumšt protože tělo musí ten tuk spálit.Není nad voňavé čerstvé sádlo a máslo.

Návštěvník (neověřeno)
2. 3. 2009 13:09:21

mnam se sadlem, cibuli a rajcatkem a mekky, pohadka!!!!!!
a husi ci kaceni...., jeste, ze mam po obede ;-)) Marie z M.

Jindra (neověřeno)
2. 3. 2009 12:21:46

Tak a tu smrtící mast mám nejraději. A jako malá jsme nic jiného nejedli a můj otec se dožil uctihodných 87 let a to jsme žily jenom z té smrtící masti a domácího másla, protože jsme dlouho měli kravičku chacha. To byla bašta a k chlebu ze sádlem jsem si dala černé kafe z cigorky a melty a furt jsem tady chacha.

Irena (neověřeno)
2. 3. 2009 11:34:21

Sádlo a smrtící? No to se tu teda řehtám :-))....není nic lepšího než řízky smažené na sádle a chleba mazaný sádlem a posypaný cibulí... :D Ivanko a chtělo by to ještě slintajícího smajlíka :D

dunikova (neověřeno)
2. 3. 2009 10:31:52

teda ja jsem docela v soku! jedna nezna francouzsky brambory a uzeny a druha rika o sadlu ze je smrtici, kam ten svet speje :D
Ivanko, ja ho teda taky nepouzivala, ale dala jsem na Tebe a je to mnamka na nem varit..samo sebou na chleba s cibulkou jsme ho meli ;-) jen nevim, proc takovydle lidi vubec do diskuzi pisou...mno nic, tak jsem se zasmala a jdu varit ;-)

Přidat komentář

Omezené HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.