Housky domácí
Ivana
Doba přípravy
90 minut
Obtížnost

Housky domácí

Housky domácí
Average: 4.4 (23 votes)

Ingredience

0,5 kg hladké mouky
1/2 až 1 lžička soli
80 ml oleje
2 vejce
4 dkg droždí
1/4 l vody
1/2 lžičky cukru
Sezam nebo kmín
Reklama

Postup přípravy

Odlijeme trochu vody do které zamícháme cukr, nadrobíme droždí a necháme vzejít kvásek. Do mísy nasypeme mouku, sůl, přilijeme vodu,olej, přidáme 1 vejce ( druhé je na potření), kvásek a vypracujeme těsto, které necháme vykynout na teplém místě.
Ještě než začneme dělat housky, zapneme si troubu na 200 st.
Vykynuté těsto vyklopíme na podsypaný vál a těsto si rozdělíme na 8 dílků.Budou z toho normální housky a tak jestli-že chcete malé, těsto si rozdělte na 10 - 12 kousků. Z každého dílku uděláme ještě tři, ze kterých uděláme válečky a ty spleteme.Pomažeme vajíčkem a posypeme kmínem nebo sezamem. Těsto je tak středně slané a tak jestli víc solíte, můžete si je ještě přisolit. Pečme ne pečícím papíře v předehřáté troubě na 200 st. Velké housky jsou za 14 minut pečené a vy si rozhodněte, jestli je chcete mít víc červené a nechte je tam třeba déle.
Housky měly o hodně větší úspěch než bílý chléb.

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

Reklama

Dobrý večer paní Tezzičko, já myslím že to problém nebude, prostě vody a mouky musí být tolik, aby těsto nebylo úplně tuhé. U kynutého nejvíc záleží na tom droždí. Samozřejmě když bude hodně řídké těsto, tak to vykyne dobře, ale třeba housky se jako rozpácnou, když to těsto bude hodně, hodně tuhé zase déle kyne a je to tužší. :-)
Já bych začala moukou k tomu dala potřebné množství droždí, ostatní suroviny a nakonec přimíchávala vodu. Napřed měchačkou, to ucítíte jestli to jde míchat a pak klidně hnětačem. To dostanete do ruky :-) A těsto po nakynutí trochu změkne. přeji hezký den a těším se že napíšete jak se to povedlo. Ivana M

Dobry den pani Ivanko,

urcite mate pravdu s tim vazeni, protoze jsem zkousela zvazit mouku z te odmerky a opravdu vazi jinak :-) mam jeste jednu otazecku na Vas...kdyz pridam mene vody nebo mleka bude tvrda jako kdybych pridala hodne mouky a nebo to ovlivni treba kynuti teste?

predem dekuji za odpoved na moji posledni otazecku :-)

tezzicka

PS: Vsimla jsem si, ze nam pribyl novy receptik na vanocku...dekujeme :-)

:-) dobrý večer pani Tezzičko, tedy musím Vám napsat co se stalo mě :-) Vždycky jsem moukuj odměřovala právě v mírce na suroviny a já měla těsto dobé a děvčata ne a nemohly jsme se dopátrat čím to je. Až synátor zkusil mouku naměřenou v mírce převážit a skutečně tam je rozdíl a někdy když je hodně mouky, tak ten rozdíl je velký. Vlastně tady máme tři druhy mouky a jednu míru a to byl problém, ale nevím jak u Vás když máte jenom hladkou :-) přeji hezký večer Ivana M
A utčitě máte pravdu s tou nelepivostí a vykynutím :-) :-)

Dobry odpoledne Pani Ivanko,

dekuji Vam za bleskurychlou odpoved :-) Ja tedy pouzivam digitalni vahu a nebo takove ty odmerky na mouku, ale to prave nevim jestli je presne,ale zase je to rychlejsi nez vyndavat nekdy vahu :-) Asi mate urcite pravdu k te savosti te mouky, protoze vodu odmeruju spravne, takze tam chyba urcite nebude a ostatni ingredience take. Toho jsem se bala, ze kdyz zas dam vic mouky, tak se mi ten pomer trochu pokazi...nejsem bohuzel zkusena kucharka, takze presne nevim kolik mohu pridat mouky, aby testo bylo uz na te urovni kdy ho mohu pouzit a nebo jestli to je jeste malo...ale asi hlavni bod je nelepivost testa jestli se nemylim a dobre vzejity kvasek :-)
Jeee...Vy jste zminila polohrubou mouku, tak tu si tady schovavam jak drahe kameni :D tu bych tady hledala marne :-)
Zkusim tedy dnes ty housticky jeste jednou a budu se snazit dat treba min vody,kdyz tak pridam...hlavne nepokazit ten pomer mouka/drozdi jak jste rikala:-)

Dekuji Vam moc za odpoved a preji Vam spoustu dalsich super receptu do budoucna :-)

Tezzicka

ivana.m
27. 10. 2010 11:22:55

In reply to by Tezzicka (neověřeno)

Dobrý den paní Tezzičko, moc mě to těší,prostě ten internet fakt skrývá neomezené možnost :-)
K těm houstičkám, ono je dost dobře možné, že ta mouka co je u Vás k dostání jinak saje, to se stává někdy i u nás, ale dvacet dkg je hodně Ještě se zeptám, vážíte na digitální váze? Aby Vám nějaká jiná neprovažovala :-)
právě když tam přidáte tolik mouky, tak zase mám obavy, že je málo droždí.
Takže dát mouku k ní potřebné množství droždí a vodu přidávat podle potřeby. Jinak většina kynutých věcí jdei z hladké mouky, já někdy používám polohrubou, ale někdo třeba jenom hladkou.
Takže ať se daří a to nejenom ve vaření :-) Z Prahy zdraví Ivana M

Tezzicka (neověřeno)
27. 10. 2010 09:28:51

Dobry den Pani Ivanko,

jsem opravdu moc rada, ze jsem na Vas na internetu narazila :-) Musim rict, asi jako vsichni, co navstevuji tyto stranky, ze vase recepty jsou opravdu vytecne :-) a jeste k tomu ty videa...no proste nemaji chybu! Uz delsi dobu pobyvam ve Spanelsku a jedina mouka, ktera je tady k dostani je mouka hladka. Uz jsem vyzkousela spoustu vasich receptu, ale bohuzel to kynute testo mi proste nejak s tou hladkou moukou nevychazi, uz nevim jesli je to tou moukou a nebo jestli nedelam neco spatne ja. Proto jsem se chtela zepta...kdyz jsem delala vase housticky, vse slo nejdriv dobre, kvasek byl krasne vzesly, kynute testo krasne vykynulo, ale jak tady zminujou devcata, moje testo bylo proste hrozne lepkave, uz i u vasi vanocky jsem musela dat asi o nejakych 200g vic mouky nez uvadite, ale tady u tech housticek si nevim rady...mam spis pridavat vic hladke mouky, aby se testo prestalo lepit a nebo spis ubirat vodu? Zase aby s vetsim mnozstvim mouky nebyly housticky treba tvrde a nejak se nepokazil pomer surovin. Housticky jsou dobre chutove, ale po vykynuti testa je testo na vale lepkave a nedrzi ani svou formu a housticky pak nedelaj takove bochanky jako to mate Vy na videu, ale jsou splacle :-)
Mohla byste mi prosim prosim prosim poradit jak na ne?? :-)

Predem dekuji za odpoved

Vase verna ctenarka a kazdodenni navstevovatelka vasich stranek Tezzicka

Andrea (neověřeno)
8. 10. 2010 21:02:37

Dobrý večer Ivanko.Včera večer jsem pekla vaše housky a opět se velice zdařilo.Jen jsem přidala trošičku víc soli.Byli vynikající.Zítra upeču vánočku.Budu ji dělat po čtvrté.Věřím,že bude zase tak skvělá,jako ty předtím.

Nepřihlášený (neověřeno)
6. 10. 2010 19:41:16

Přeji krásný večer paní Ivanko.Tak toto je třetí recept který jsem vyzkoušela,a pro velký úspěch jsem ty housky pekla dva dny po sobě.Jsem prostě blázen do kynutého těsta.Strašně ráda s ním pracuji,i ráda peču.Zítra budu dělat Segedín podle vás už se na něj moc těším.

:-) Dobrý den, tohle je jeden z receptíků který musím přetočit na jiný formát a tam to vysvětlím, ale určitě to zvládnete. Z té vody co tam má přijít si odeberete asi 1 dl vody,přimícháte lžičku cukru, rozmícháte a do toho nadrobíte droždí a necháte stát na teplém místě. Teď v létě to stačí nechat stát v kuchyni a v zimě to dám třeba k topení, nebo na kamna, vedle teplého plátu. To droždí , jak bych tak řekla nabyde a to může trvat třeba 10, ale i 15 minut. No a to celé smícháte s ostatními surovinami. Jinak já už se přeorientovávám na sušené droždí se kterým jsem móc spokojená a nemusí se dělat kvásek. Tohle droždí se jenom zamíchá do mouky a dá se to kynout. jenom se musí dát pozor, protože každý sáček sušeného droždí je na jinou váhu mouky. :-) A´T se daří. Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
18. 8. 2010 15:24:44

dobrý den, pokouším se dle vašich receptu vařit, ale jako začínajicí amatér si nedovedu nějak vysvětlit pojem vzejít kvásek, a proto se bojím vyzkoušet recepty ve kterých se objevuje droždí :-( Chtěla bych ale vyzkoušet tyto housky když čtu jak je každý vychvaluje :-) mohla byste mi tedy v rychlosti vysvětlit co s tím droždím dělat?? děkuji moc a přeji vám jen další a další chválu

Anetka (neověřeno)
1. 8. 2010 15:44:31

Paní Ivanko,
chválím recept , nikdy sem moc nepekla, spíš jen vařím. Ale tyhle houstičky mi teď provoněly celý byt , jsou křupavé a strašně dobré:-))takže asi brzo zmizí a budu muset udělat další...Video je opravdu bezva věc.. když to člověk vidí jde to samo:-) Takže ještě jednou moc děkuji ..

Nepřihlášený (neověřeno)
25. 7. 2010 13:57:16

Dobrý den

Včera jsem pekla z tohoto těsta "ježky". Neměla jsem těsto vyzkoušené, tak jsem se bála, aby to nebylo moc suché nebo tvrdé. Ale byli úžasní a ostatní si je nemohli vynachválit!
Jenom pro příště vím, že to chce trochu víc soli. Tentokrát to ale bylo na "raut" a ty různé salámy a sýry ke kterým to bylo určeno tu sůl bohatě doplnily ;-)

Jinak Vaše stránky opravdu chválím. Je skvělé že máte u receptů i videa, protože z popisů není vždy jasné co že se má vlastně dělat. A zatím vše co jsem vyzkoušela sklidilo kladné ohlasy.

Hana Nepřihlášený (neověřeno)
19. 6. 2010 12:51:48

Dobrý den paní Ivano,

housky jsou výborné a už nechtějí ty kupované.Všechny vaše recepty jsou skvělé a je super,že člověk může vidět postup a jak to má vypadat na videu.Děkuji za vaše nápady a inspirace.Hana:)

ivana.m
18. 5. 2010 12:09:58

In reply to by Rostislava (neověřeno)

Dobrý den paní Rostislavo, není zač :-) No nejhorší na tom je, že když jsou teplé, tak nám chutnají nejvíc a váha hučí :-) Ivana M

Rostislava (neověřeno)
18. 5. 2010 10:30:28

Paní Ivanko ,díky za vaše recepty .Jsou úžasné.Housky peču často a všem mooooc chutnají. Rostislava

Ivanko děkuji za přání, houstičky sem dělala ještě ten den večer, chlap mi je jedl ještě horky a ráno se ptal kam sem dala ten zbytek! :o))) a cpal to do sebe bez niceho. :o)) jen mě zarazilo ze nekřupou. nevis jak to udelat aby křupaly?

Ahojky Dášo, to je pro mě veliká pocta a mám z takovéhle chvály upřímnou radost. někde se to naučit vy mláďata musíte. Tedy mimochodem já jsem chtěla svojí dceru učit vařit, ale to nechtěla. Teď jí vyhovuje tohle video, protože jí nepéruji :-) :-) Milá Dášo přeji hodně úspěchů a to nejenom ve vaření. Ivana M

Dáša (neověřeno)
11. 3. 2010 12:51:35

Ivanko, jste ta nejúžasnější ženská na světě!!!! Díky vám se nebojím vařit, díky vám mému chlapovi chutná a ještě do třetice díky vám nemusím otravovat ať sestru nebo matku - ta mě v kuchyni lautr nic nenaučila! Dříve sme si volali ať mi to vysvětli ale ja dycky stresovala co a jak.. Máte to tu fakt užasně udělané, vysvětlené a video je k tomu taky boži! Mě osobně víc pomáha když to vidím než když to čtu! To tv muže jit uplně stranou a všechny kuchařky vyhodit do popelnice, protože dycky než začnu vařit tak se kouknu na vás! Děkuji vám za tyto stranky a taky děkuji vám že máte chuť je dělat a přidávat další recepty.

houstičky vyzkouším hned zitra! DĚKUJI VÁM MOC! Jste uplny zlatíčko! :o*

ivana.m
10. 3. 2010 21:09:17

In reply to by marek (neověřeno)

Dobrý večer Marku, děkuji za poklonu :-) mě chytly tyhle stránky a když čtu jak se všichni ti televizní kuchaři pomlouvají, tak jsem ráda že je tady taková dobrá partička, která mě bere (tedy až ne některé vzácné vyjímky) :-) Ta telka je pro mladé a pěkné ženy a pro chlapy. Tedy mimochodem se moc ráda dívám na Itala i když jsem ještě podle něho nic nedělala. Zdraví Ivana M

marek (neověřeno)
10. 3. 2010 21:01:19

jste skvela kucharka doufam ze budete mit svuj porad nekde na tv

ivana.m
2. 3. 2010 20:04:09

In reply to by kucharSK (neověřeno)

Díky za odpověď, to já všechno beru, když je to slušně napsané, protože pořád je co se učit a jsem také amatérka. :-) A´t se Vám také daří :-) Ivana M

Medena nadoba so stipkou soli sa pri slahani snehovych bielkov pouziva kvoli tomu, ze snehove bubliny vydrzia dlhsie a su aj pevnejsie. Ak robite sufle alebo niektore penove torty, nakypy vysledok s takto vyslahanym snehom je lepsi. Je to vsetko chemia, molekuly a tak dalej. To iste plati aj pri pravej tahanej strudle, tiez musite pouzit ocot, ktory posobi na molekuly glutenu (lepku) a vdaka tomu sa da cesto krasne natahovat.

Ja osobne som zastancom rucneho slahania a miesenia, pretoze napriklad kysnute cesto vymiesene rucne je omnoho kvalitnejsie. A rozhodne si to varenie lepsie vychutnate.

Vyuceny kuchar nie som, pracujem v uplne inej oblasti, no varim len pre seba a pre svojich hosti, takze chapem, ze mam viac priestoru experimentovat.

No aj tak vsetkym odporucam cudzojazycne kucharske knihy od Julie Child, Marcely Hazan.. Z nich sa naucite zaklady francuzskej a talianskej kuchyne. Hoci su tam recepty rozhodne komplikovanejsie (aj na niekolko stran) a pravdepodobne aj drahsie, kazdy jeden z nich je vrchol delikatesy. Ked tym Vasim navarite taky Boeuf bourguignon - co je pomerne dost masa na tanieri, ziadne francuzske trci-frci a listok travy, tak sa rozhodne nebudu stazovat a na klasiku si ani nespomenu.

Som rad, ze ste moju pripomienku nezobrali ako utok na Vasu osobu, pretoze som ju tak uprimne nemyslel. Nechcem sa tu tvarit, ako pan vsadebol a vsetkovidel. A tiez by som netvrdil, ze som kapacita. Som len obycajny amater, ktore ho to ale sialene bavi.

Prajem vsetko dobre a vela chuti do dalsieho varenia pre Vas regiment!

P.S.: Aj Emanuel (S Italen v kuchyni) na Prime pouziva medene hrnce!

P.S.2: Medene nadoby a hrnce su nechutne drahe, ale vysledok stoji za to!

Zdravím, pokud můžu reagovat, tak mám stejnou otázku jako Ivanka, protože o mědi slyším poprvé.
Jinak její vaření se mi líbí, vařím podobně jako ona pro manžela a 18-ti letého syna a používáme kečup, ochucovadla i polotovary, protože nám to chutná. V práci v obchodě s potravinami jsem minimálně 8 hodin na nohou a když nemusím, nebudu stát ještě u sporáku. ;-)
Sníh šlehám stejně jednoduše. Nekoupím si měděný kotlík ani metličky, šlehám často i elektrickým šlehačem, jinak mě bolí ruka a to mě nebaví. :-(
Tak dík za odpověď a pěkný den.

Ivanka, len si Ty var a peč podľa seba . Tvoje recepty sú výborné, varíme predsa pre rodinu, to čo jej chutí a k tomu ešte s praktickými ukážkami na videu - to len tak hocikde nevidíme.
K tomu snehu - my sme kedysi mali tiež taký šľahač na sneh ako používaš Ty, bolo to super, za pár sekúnd bol sneh vyšľahaný, keby som ho dnes videla niekde v obchode,hneď si ho kúpim.
Veľa zdaru, Oľga.

Dobrý den, tak takhle slušně napsaný příspěvek to beru. :-) Předem bych chtěla napsat že nejsem vyučená kuchařka a ani v žádném jiném příbuzném oboru. Takhkle prostě vařím už přes třicet let a myslím že takhle vaří většina domácností.
Určitě by pro mě nebyl problém, koupit si měděný kotlík, ale prostě pro mě je jednodušší to šoupnout do šlehače a ani ne za minutku to mít vyšlehané.
Jak tak čtu, tak jste určitě vyučený kuchař a je mě jasné že tyhle stránky nejsou pro takové kapacity :-) Jídla z vyšší gastronomie snad také někdy uvařím, ale právě pro mě to je problém, že tohle je můj koníček , mezi tím musím také pracovat a vařím pro tři chlapy, kteří se chtějí najíst a já když jim udělám něco vyloženě spešl, tak oni prohlásí klasika je klasika a já se s tím budu cpát čtyři dny :-)
No ale uvidíme, protože nikdy neříkej nikdy.
Přeji hezký den, ať se Vám také všechno daří :-) Ivana Malatincová
P.S.
PROČ SE TO MÁ ŠLEHAT V KOTLíKU A SE SOLÍ, KDYŽ SNÍH NÁDHERNĚ UŠLEHÁM ŠLEHAČEM ??????? díky za odpověď

kucharSK (neověřeno)
26. 2. 2010 02:21:21

Dobry den!

Skusal som tento recept, no odporucam Vam urabit jednu upravu. Urcite neodporucam pouzivat 40g drozdia na 500g muky. 40g drozdia bohate vystaci az na 1kg muky. Predpokladam, ze zemle (pletienky) podla upecene presne podla tohto receptu mohli byt citit za drozdim.

Inak velmi ocenujem snahu autorky, hoci o zdravu stravu sa velmi nejedna a az na niektore pomazanky, masove zmesi a zakusky sa mi recepty celkom pozdavaju. No rozhodne nemozem suhlasit s nadmernym pouzivanim kecupu, polotovarov a niektorych ochucovadiel. Tiez som si vsimol, ze pani Ivana (mimochodom nadpriemerne schopna kucharka) pouziva nespravnu techniku slahania vajecnych bielkov. Vajecne bielky sa najlepsie vymiesaju v medenej nadobe, rucne s metlickou z medenych drotov a s pridanim stipky soli. Na to mozem vsadit svoje kucharske schopnosti.

No to su vsetko len take drobnosti. Stranka sa mi velmi paci a dufam, ze pani Ivana sa v blizkej buducnosti zamera aj na jedla z vyssej gastronomie.

Prajem vsetko najlepsie!

Lucie Kostalova (neověřeno)
17. 1. 2010 02:21:04

Pani Ivano, strasne dekuji za vas recept na housky, musim rict, ze jsou naprosto fantasticke!

Jana H. (neověřeno)
4. 1. 2010 18:23:41

Ivo, lenost mě dnes donutila, abych si je upakla. doma nic nebylo a na nákuop se mi nechtělo.Jsou výborné, ale takové jakoty , já je nemám. Mám takové delší. No snad příště. Jinak s těstem se pracuje výborně. Máš za 1******. Páčko.

cina (neověřeno)
28. 10. 2009 00:17:26

dobry den pani jsem v canadeatji vsechny mouky asi hladkeo vase vareni se mi moc liby a pecu podle vas uz jsem udelal chleba 4krat a byloto docela kvalitni akorat jsem mel problem z moukou oni tu ma a taky proud 120v je to zapeklite presto jse tu vsechno upek dekuji ze tam davate ty recepty vas vzorny zak josef

Lubika (neověřeno)
26. 10. 2009 01:05:32

Dobrý den,můžete upřesnit kolik vody při pečení chleba použít? Při každém pečení chleba " vyrábíte" úplně nový kvásek nebo ho lze nějak namnožit? Celozrnná žitná mouka je mouka polohrubá nebo je to nějaká speciální. Prominťe , ale jsem začátečník, nemám tolik zkušeností. Děkuji Lubika

Jana z Plzně (neověřeno)
29. 8. 2009 17:31:17

Léta dělám hodně podobný housky, jen je pletu ze dvou válečků, jednoho delšího a jednoho polovičního, ten kratší dám do půlky delšího a pletu jeko copánek, přijde mi to jednodušší.

Přidat komentář

Omezené HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.